2012. május 4., péntek

Kullancs-sokk

Elkeserítő, hogy évről évre egyre több a kullancs, idén különösen sok lett, és már mindenhol ott vannak! Frutti egy éve pont a kullancsok miatt lett nagyon beteg. Azóta rettegünk tőlük! Többszörös védelem (nyakörv, spoton, utlrahangos, vitamin, spray) van rajta, minden nap átfésülöm, átnézem és igyekszünk elkerülni a fertőzöttebb helyeket. Ennél többet nem tehetünk... Mostanában sorra hallom az ismerősöktől a kullancsos történeteket...
Tegnap sajnos mi is megjártuk, a reggeli séta után nem sokkal azt vettem észre, hogy véres a kutyám lába, megnéztem, abban bíztam, hogy talán csak megvágta valamivel. Egy jó nagy, kilapított kullancsot találtam benne, Frutti elintézte... mondanom sem kell, hogy mennyire megijedtem. Rögtön hívtam is az állatorvosunkat, pár óra múlva pedig már ott voltunk nála. Megkapta az imizolt, nem kockáztathattunk, ha a kullancs fertőzött volt (aminek valószínűsége egyre nagyobb) az újra elindíthatja az autoimmun reakciót. Az imizol kockázata még mindig kisebb, mint egy esetleges babesiaé. Lecseréltük a kullancsnyakörvét, most kipróbáljuk az új Forestot, remélem beválik. Nem akarunk több kullancsot!
Este jött a hír, hogy Maya is orvosnál volt... kullancs... imizol...
Mindenki nagyon vigyázzon a kutyájára!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése